CD 40 CONCURS PENTRU ARTISTI

Concurs pentru artiști: zona de acces a clădirii de pe Calea Dumbrăvii nr. 40

S-a finalizat concursul pentru artiști organizat de Max Development pentru zona de acces a imobilului de pe Calea Dumbrăvii nr. 40. S-au primit 14 propuneri de proiect de la mai mulți artiști din țară, însă deoarece de la unul dintre artiști nu am primit acordul de publicare a propunerii sale afișăm în listă 13 propuneri:

Nr. Date of reception Artist Project
1 14.05.2019 Popa Andrei Parametrics of being  Drawing inspired by the plant world and the geometry of the organisms
2 30.05.2019 Paula Duță Desen Mural  Drawing mural feathering
3 25.05.2019 Mitrea Ilie Proiect 1 culori acrilice  Wall painting with different geometric shapes
4 24.05.2019 Mitrea Ilie Proiect culori acrilice 2  Wall painting with different geometric shapes
5 24.05.2019 Mitrea Ilie Proiect 3 colaj  Collage of different contemporary materials
6 24.05.2019 Mitrea Ilie Proiect 4 vitraliu  Painting on glass that simulates a stained glass
7 24.05.2019 Trif Alin The Architecture of Nature  Mural painting inspired by nature
8 30.05.2019 Sean Malon Interchangeable Lightbox  Three lightboxes of the size of niches with various patterns
9 31.05.2019 The Orion Sunrise- Sunset  Mural representing the duality of the day
10 31.05.2019 The Orion Untitled Clouds  Mural with organic clouds
11 31.05.2019 Octavian Mitrea Terrarium  Terrariums in bottles of reconcilable brand
12 31.05.2019 Sebastian Moldovan Art Insert  Three laser-cut metal panels
13 31.05.2019 Laura Radu Imagine.Functiune.Emotie   Three copper panels in which rectangular penetrations are cut

 

Raportul juriului

Concurs:

Intrare în imobil Calea Dumbrăvii 40, desfășurat în perioada 01.04.-31.05.2019

Juriul:

  1. Max Schweizer – Max Development
  2. Alice Herlan – Herlan & Associates
  3. Cornel Raba – Solid Construct
  4. Anca Bordean – Arhitecți APB
  5. Ciprian Pașca – Arhitecți APB

 

Desfăşurarea jurizării:

În total, în concurs au fost înscrise 14 lucrări care au fost admise mai departe în procesul de jurizare.

Criteriile care au ghidat juriul în vederea stabilirii unui punctaj pentru fiecare lucrare în parte au fost organizate în trei categorii și fiecare a avut o pondere diferită în media finală, după cum urmează:

  • criteriul 1: integrarea în context, armonizarea formală și relaționarea cu arhitectura clădirii = 20% din media finală;
  • criteriul 2: criteriul artistic (concept, freshness/prospețime, caracter/aspect inovator, emoție, efecte, culoare, expresivitate, atmosfera spațiului nou/atmosfera creată în spațiul intrării) = 60% din media finală;
  • criteriul 3: durabilitatea și mentenanța intervenției, costurile viitoare pentru întreținerea sau înlocuirea elementelor = 20% din media finală.

Ca mod de lucru în vederea jurizării proiectelor, fiecare membru al juriului a analizat individual propunerile primite și a acordat un punctaj pentru fiecare lucrare, pe baza criteriilor menționate la început. Ulterior, au fost analizate și discutate în comun toate proiectele participante, iar în urma acestei etape au fost departajate primele trei lucrări. Va fi prezentată în continuare o scurtă descriere a juriului pentru primele trei cele mai apreciate lucrări, în ordinea punctajului obținut.

 

Locul 1. Sebastian Moldovan – cu lucrarea „insert”, câștigătorul concursului și al premiului în valoare de 5000 euro 

Sebastian Moldovan – câștigătorul concursului
Sebastian Moldovan – câștigătorul concursului

Este un proiect bine încadrat în nișele intrării și aparent discret, dar în același timp se face remarcat o dată cu parcurgerea spațiului. E o lucrare contemporană în care se folosesc tehnici noi stăpânite foarte bine. De asemenea, juriul a apreciat coerența proiectului și felul în care s-a construit conceptul artistic în contextul intrării. A fost singura propunere care s-a folosit și a integrat în proiect funcțiunea acestei zone de circulație și încearcă chiar să modifice felul în care e perceput spațiul îngust, prin obținerea unor efecte. Nișele sunt și ele folosite la maxim, iar autorul profită de adâncimea lor pentru a crea noi perspective. Conținutul panourilor și diferitele posibilități de coloristică sunt flexibile și interesante. Referitor la aceste elemente, există și o recomandare și cerință a juriului în ceea ce privește alegerea tipului de decupaj pentru panourile metalice, care ar fi bine să aibă o notă contextuală (autorul a menționat că există flexibilitate în alegerea decupajelor si a imaginilor și că acest aspect va fi discutat și hotărât de comun acord cu beneficiarul). Montarea panourilor și posibilitatea de înlocuire a acestora par să fie studiate. Juriul mai are o observație cu privire la robustețea suprafețelor și la costurile și modul de înlocuire în timp a elementelor.

 

Locul 2. Andrei Popa – cu lucrarea „parametrics of being”

Juriul a apreciat în mod deosebit contrastul subtil care se stabilește prin propunerea artistului, raportată la nișele colțuroase. Pattern-ul vegetal, organic, care poate face referire și la o structură urbană prin felul în care e reprezentat, îndulcește și dezamorsează / domolește atmosfera clădirii prin liniile sinuoase, dar în același timp se încadrează foarte bine în spațiul liniar, drept și repetitiv al nișelor. E o propunere filigrană și lucrată cu precizie, care poate varia din punct de vedere coloristic și poate fi ușor adaptată. Un dezavantaj  al propunerii îl constituie tonurile de verde care, împreună cu griul de pe fațade, ar crea o ambianță prea rece. De asemenea, juriul nu a fost convins de compoziția simetrică a desenelor din nișe. Durabilitatea soluției și înlocuirea în timp a elementelor nu reprezintă o problemă.

 

Locul 3. Alin Trif – cu lucrarea „the architecture of nature”

O propunere care în mod voit nu dorește să se înghesuie în nișe, reușește însă să creeze un accent neașteptat și intrigant. Este o soluție îndrăzneață, care permite ajustări și variațiuni de culoare, dar care depinde în mare măsură de îndemânarea artistului. Durabilitatea și posibilele intervenții ulterioare nu sunt considerate a ridica vreo problemă.

 

 

 

 

În linii foarte mari, au existat două categorii generale de propuneri: desenul sau pictura pe suprafața pereților și, a doua tipologie, în care se folosește adâncimea nișelor pentru ocuparea cu panouri sau elemente ce vor fi expuse. Au fost apreciate mai multe lucrări înscrise în concurs, însă juriul s-a focusat pe cele prezentate pe primele trei poziții, care s-au delimitat prin subtilitate, coerență și felul în care se raportează la clădire.

S-a încheiat prezentul proces-verbal în data de 4 iulie 2019.